Sfaturi pentru întreținerea corectă a pianului

Pianele vă pot oferi dvs. și familiei dvs. bucurie și muzică frumoasă timp îndelungat, cerând doar o atenție moderată. Din păcate, adesea nu primesc practic niciun fel de atenție atunci când vine vorba de îngrijire și întreținere. Având în vedere costul de reparare sau înlocuire a uneia asemenea minunății, este important să țineți cont de câteva puncte principale ale îngrijirii corecte a pianului.

Primul lucru pe care majoritatea oamenilor îl gândesc când vine vorba de îngrijirea pianului este acordarea. Producătorii recomandă reglarea o dată la 6 luni, dar de cele mai multe ori este realizată o dată pe an. Ceea ce majoritatea oamenilor nu-și dau seama este că un pian nou ar trebui să fie reglat mai des decât un instrument mai vechi și bine stabilizat. O idee bună este să vă reglați noul instrument de mai multe ori în primul an, cu timpul acesta stabilizându-se. Luați în considerare faptul că un violonist sau un chitarist își acordează instrumentul de fiecare dată când îl folosesc. Pianul, pe de altă parte, primește doar o reglare o dată sau de două ori pe an. Dacă acordările sunt neglijate prea mult timp, pianul își poate pierde semnificativ tonalitatea și necesită o reglare mai detaliată și mai costisitoare a tonalității.

Îngrijire nu înseamnă doar racordare

Ceea ce mulți oameni nu-și dau seama este că există și alte domenii de întreținere care ar trebui luate în considerare, nu doar simpla acordare. Din perspectiva tonalității, ar trebui să vă gândiți să armonizați din când în când instrumentul. Armonizarea ajustează densitatea ciocănelelor. Pe măsură ce cântați la pian an după an, ciocănelele se comprimă pe măsură ce lovesc coardele. Rezultatul este că pianul va începe încet să devină mai vibrant și mai răsunător. Acest lucru se remarcă în mod deosebit la unele instrumente asiatice datorită modului în care ciocănelele lor sunt proiectate. Pianul ar trebui să fie armonizat după placul dvs. de către un tehnician competent în primul rând atunci când îl achiziționați, iar mai apoi trebuie armonizat din nou, probabil în același timp cu acordarea, la fiecare 3 până la 5 ani sau când este evident că devine vibrant și răsunător.

Dacă aveți un pian mai vechi, cel mai probabil este că trebuie acordat. Acordarea este procesul prin care un tehnician ajustează modul în care clapele și mecanica asociată (sau acțiunea) funcționează pentru a determina ciocănelele să lovească coardele. Mecanica învechită se poate strâmba, ceea ce duce la pierderea mișcării pierdute și, în general, la dificultăți pentru a cânta. În funcție de nivelul de ajustare, acest lucru poate fi puțin costisitor, dar necesar, mai ales dacă aveți copii începători sau copii mici care încearcă să folosească o mecanică greoaie și necooperantă.

Restaurarea pianelor vechi

Dacă aveți un pian a cărui vârstă este măsurată în decenii, mai degrabă decât ani, veți ajunge în cele din urmă la punctul în care ar trebui luată în considerare restaurarea. Restaurarea include înlocuirea ciocănelelor, amortizoarelor, a butucului de racordaj, coarde, refăcând mecanica și înlocuind uneori placa de sunet. Acest lucru este destul de scump, și se pune întrebarea dacă această investiție merită făcută. Când ați avut un pian de mulți ani și ați văzut generații de membri ai familiei cântând la el, este de înțeles că sunteți atașați de instrument. Ar putea fi o moștenire de la un părinte sau bunici. Adevărat, doar câteva piane de vârf, probabil, merită o astfel de investiție deoarece instrumentele mai vechi nu ar putea fi niciodată revândute pentru nicio fracțiune din costul reconstruirii.

Ar trebui acordată o atenție deosebită esteticii și finisajelor pianului. Nu utilizați spray cu vopsea pe un pian cu finisaj de lemn natur. Dacă aveți acest tip de finisaj și doriți să faceți o lustruire, alegeți un produs de calitate superioară destinat mobilierului fin și folosiți-l cu atenție. Nu utilizați niciodată substanță de lustruire pentru mobilier pe finisajele de poliester negru folosite pe multe piane moderne. Utilizați o cârpă moale ușor umedă pentru a le șterge. Detergentul fără amoniac folosit la curățarea geamurilor este foarte potrivit, dar pulverizați pe laveta cu care ștergeți pianul, nu pulverizați pe pian. Dacă aveți un finisaj din lemn natural și îl așezați în fața unei ferestre care primește lumina soarelui, cu timpul își va pierde din strălucire.

Găsirea locului potrivit

În cele din urmă, aveți grijă unde plasați pianul în casă. Sfatul învechit care spune să evitați așezarea lângă un perete exterior este un mit și are reminiscențe în vremea când pereții nu erau izolați. Plasarea unei pianine în fața unei ferestre nu este o idee grozavă, deoarece aerul răcit de pe fereastră poate provoca instabilitatea tonalității. Nu puneți niciodată un pian peste un ventil de încălzire sau chiar lângă o sobă de lemn sau un șemineu activ.

Sursă: portlandpianocompany.com
0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Doresc să intre în discuție?
Simțiți-vă liber pentru a contribui!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pentru a plasa comentariul este necesar să citiţi și să fiţi de acord cu "Termenii de confidenţialitate"
Prin acest formular vor fi colectate numele, adresa de e-mail și conţinutul mesajului. Pentru mai multe informaţii consultaţi pagina noastră despre Politica de confidenţialitate.